In Noord-Limburg stonden 8.900 mensen gepland om in de loop van juli en augustus een tweede dosis van AstraZeneca te krijgen 12 weken na hun eerste dosis. Deze afspraken voor een tweede dosis kunnen vervoegd worden tussen de 8 en 12 weken na de eerste dosis.

 

Hoe kan je je tweede dosis vervroegen?

Verplaats zelf je afspraak via de bevestigingsmail. Dat doe je via de bevestigingsmail die je kreeg toen je je oorspronkelijke afspraak voor een tweede dosis hebt bevestigd. Heb je deze niet bevestigd, dan gebruik je de oorspronkelijke uitnodigingsmail.

Klik hier en bekijk de handleiding om je afspraak te verplaatsen.


Je afspraak verplaatsen stap voor stap


  1. Zoek je bevestigingsmail in je mailbox

    Toen je aanvankelijk je afspraak maakte voor een tweede dosis Astrazenca na 12 weken, heb je een e-mail ontvangen met de bevestiging van die afspraak.

    Zoek die op in je mailbox:

    - Zoek op afzender: cov19-vaccin@doclr.be

    - Zoek op onderwerp van de-mail: “Bevestiging afspraak COV19 vaccinatie”


    Heb je je afspraak niet bevestigd, dan zoek je je oorspronkelijke uitnodiging en klik je op bevestigen.

  2. Annuleer je oorspronkelijke afspraak via de bevestigingsmail

    Open de bevestigingsmail van je afspraak voor de tweede dosis en klik onderaan op “annuleer afspraak”.

  3. Bevestig de annulatie

    Er zal een website openen van het afsprakensysteem van het vaccinatiecentrum. Klik daar nogmaals op “afspraak annuleren”. Je ontvangt hierna een e-mail waarin staat dat je afspraak werd geannuleerd.

  4. Maak een nieuwe afpraak

    In die annulatiemail staat ook een knop “nieuwe afspraak maken”. Kik daarop.

  5. Kies een nieuw moment

    Je komt opnieuw in het afsprakensysteem van je vaccinatiecentrum.

    • Je vaccinatiecode wordt automatisch ingevuld, klik eerst op doorgaan.
    • In het volgende scherm vul je je gegevens in en kan je onderaan kiezen voor “Kies een afspraak”. Je komt nu in de kalender van je vaccinatiecentrum terecht.


  6. Kies een vrij moment in de agenda van je vaccinatiecentrum.


    Je kan op zoek gaan naar een vrije momenten van 8 tot 12 weken na je eerste vaccinatie (51 - 89 dagen). De beschikbare vrije momenten in die periode komen niet automatisch in beeld, dus klik zeker voldoende dagen aan in de agenda om beschikbare momenten te vinden.


    Is er geen moment beschikbaar? Mogelijks moet je vaccinatiecentrum nog extra vrije momenten openstellen. Probeer het na een paar dagen even opnieuw. Zijn er dan nog steeds geen vrije momenten beschikbaar, dan kan je nog altijd je oorspronkelijke afspraak terug inboeken.

  7. Bevestig je nieuwe afspraak.


    Je ontvangt een bevestigingsmail met je nieuwe afspraak.



Bel naar de helpdesk van je vaccinatiecentrum als het zelf niet lukt


Hou er rekening mee dat je lokale vaccinatiecentrum mogelijks niet meteen alle extra vrije momenten heeft opengesteld. Als er geen vrij moment beschikbaar is, probeer het dan na een paar dagen opnieuw.


Lukt het je niet om zelf de afspraak te verplaatsen via de bevestigingsmail? Vraag dan hulp aan iemand in je omgeving. Lukt het echt niet? Dan bel je naar de helpdesk op het nummer 011 24 71 91. Hou er rekening mee dat dat de helpdesk bij momenten overbevraagd kan zijn.